s van Bed Bath & Beyond stegen woensdag met meer dan 60% terwijl een aantal zogenaamde meme-aandelen in de lift zaten.

Het aandeel stond op positief terrein nadat de detailhandelaar zei dat het dit kwartaal drie huismerken zou lanceren, waarmee het een sleutelelement van zijn ommekeerstrategie eerder dan gepland op de markt zou brengen. Het aandeel bleef echter aan kracht winnen, meegesleept in een rage die ook de waarde van bedrijven als AMC Entertainment en BlackBerry opdreef.

Bed Bath & Beyond aandelen sloten af op $44.19, een stijging van $16.93, of 62%. Het aandeel is dit jaar met 134% gestegen, waardoor het een marktwaarde heeft van meer dan $4,7 miljard. Een deel van de winsten werd geholpen door kleine beleggers die speculatief hebben ingezet op een aantal zwaar gebackte aandelen.

Bed Bath & Beyond direct kopen?

AanbiederVoordelenCijferKosten per maandMeer informatie
DeGiro

Zelf beleggen tegen lage tarieven

Rating

9.5

Kosten per maand

Gratis

BekijkDEGIRO
eToro

Eenvoudig beleggen

Rating

9,1

Kosten per maand

Gratis

BekijkeToro
BinckBank

Gratis € 200,- transactietegoed

Rating

8,9

Kosten per maand

€40 per jaar

BekijkBinck
Bux Zero

Beleggen via een app

Rating

8,5

Kosten per maand

Gratis

BekijkBux zero

Bed Bath & Beyond aandeel koers

Meer dan 106,8 miljoen aandelen wisselden woensdag van eigenaar. In de afgelopen 10 dagen werden er gemiddeld 5,65 miljoen aandelen per dag verhandeld in Bed Bath.

De detailhandelaar probeert zijn prestaties te verbeteren. Het heeft niet-kernactiviteiten afgestoten, slecht presterende winkels gesloten en gebruikt de winkelmerken als een manier om shoppers aan te trekken met producten die enkel bij Bed Bath & Beyond kunnen gekocht worden. Huismerken zijn een belangrijke verkoopsmotor geweest bij Target, waar Bed Bath & Beyond CEO Mark Tritton eerder werkte als chief merchandising officer.

Bed Bath & Beyond zei woensdag dat het zes nieuwe merken zal hebben geïntroduceerd in de afgelopen vijf maanden – en een maand eerder dan verwacht. De producten zullen op tijd in de winkels liggen voor het back-to-school shopping seizoen, de op één na grootste periode voor consumentenuitgaven na de kerstvakantie.

Wat kun je verwachten van de Bed Bath & Beyond koers?

“Wat we zien is een overgangsperiode waarin we oudere producten verlaten … en ons klaarmaken om die nieuwe producten te introduceren,” zei Tritton woensdag in een interview met Courtney Reagan van CNBC op “Squawk on the Street.” Hij verwacht dat het grootste deel van de nieuwe producten de winkels in de komende maanden zal binnenkomen.

De nieuwe merken van Bed Bath & Beyond omvatten: Our Table, een lijn van keuken- en eetgerei; Wild Sage, een huiscollectie gericht op jongere consumenten met een eclectische smaak; en Squared Away, een lijn van opslag-, organisatie- en reinigingsproducten.

Hoewel er een overgangsperiode zal zijn wanneer de nieuwe producten in de rekken liggen, verwacht Tritton dat shoppers die voorraden inslaan om terug naar school te gaan, veel van de nieuwe artikelen zullen zien.

“Ze zullen zes nieuwe eigen merken vinden met geweldige prijzen, kwaliteit en stijl, die er vorig jaar nog niet waren,” zei Tritton.