Chiliz nieuws April; Rakuten Europe werkt samen met blockchainbedrijf Chiliz aan Fan Tokens

Fintech blockchain bedrijf Chiliz, makers van Fan Tokens en het Socios.com fan engagement platform kondigde vandaag een partnerschap aan met Rakuten Europe.

Door middel van deze samenwerking kunnen Rakuten klanten in Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland Rakuten punten gebruiken om Fan Tokens in te wisselen – verzamelbare, verhandelbare digitale activa die eigenaars voordelen bieden, waaronder stemrecht, VIP-beloningen, club & sponsor promoties, AR-enabled functies en super-fan erkenning op Socios.com.
Rakuten heeft haar aanwezigheid in Europa voortdurend uitgebreid en biedt consumenten in de hele regio vandaag een verscheidenheid aan diensten aan, waaronder winkelen, communicatie en digitale content – beschikbaar via Rakuten.de, Rakuten.es en Rakuten.co.uk. Centraal in dit diverse portfolio staan Rakuten Points, die Rakuten’s diensten verbinden met partnerschappen in retail en ervaringen, en met wereldwijde merken. Leden kunnen punten verdienen met hun dagelijkse aankopen en deze inwisselen op een groot aantal manieren – waaronder films, cadeaubonnen, e-books en meer.
Rakuten streeft ernaar om voortdurend meer diepgang aan de service, verbeterde extraatjes en extra partners toe te voegen en biedt nu Fan Tokens voor FC Barcelona ($BAR), Paris Saint-Germain ($PSG), Juventus ($JUV), Atlético de Madrid ($ATM), AS Roma ($ASR), Galatasaray ($GAL) en AC Milan ($ACM) als onderdeel van haar ecosysteem. FC Barcelona is ook een Main Global Partner van Rakuten.

Chiliz crypto tokens

Meer Fan Tokens van Chiliz 24-partners, waaronder ook Manchester City, zullen worden toegevoegd aan het aanbod en de samenwerking zal in de toekomst worden uitgebreid naar extra markten in Europa en wereldwijd.
Chiliz en Rakuten zullen ook verdere integraties onderzoeken, met het oog op het creëren van een wereldwijde ruimte waar Rakuten en Socios.com gebruikers vrij kunnen interfacen met beide platforms. Chiliz zal ook samenwerken met het Rakuten blockchain lab, waarbij Rakuten een officiële node validator zal worden voor de Chiliz $CHZ blockchain.
De markt voor digitale verzamelobjecten is momenteel booming. CoinMarketCap, ’s werelds meest gerefereerde prijsvolgwebsite voor digitale activa, heeft een speciale pagina gemaakt voor Fan Tokens geslagen op de Chiliz blockchain. De totale Fan Token market cap overschreed onlangs de $400M. De Chiliz koers verwachting voor in de toekomst is ook uiterst positief te noemen

Chiliz $CHZ is een toonaangevend crypto-unicorn ecosysteem met 100+ werknemers wereldwijd. Het bedrijf heeft grote wereldwijde uitbreidingsplannen voor 2021 en zal hun bestaande aanwezigheid in Europa vergroten terwijl ze zich richten op veel meer Fan Token lanceringen in het Verenigd Koninkrijk, Azië en Zuid-Amerika. Chiliz kondigde begin maart een uitbreiding aan van $50M naar de VS om zich te richten op lanceringen met de 5 grote Amerikaanse sportcompetities. Chiliz heeft meerdere kantoorlocaties over de hele wereld en zal in 2021 nieuwe Europese en Amerikaanse hoofdkantoren openen in Madrid en New York.
Cédric Dufour, Managing Director Open E-Commerce voor Rakuten Europe zei: “Ons doel is om een innovatief, klantgericht lidmaatschapsprogramma te creëren dat uniek is in de regio. De sleutel hiertoe is de juiste mix van grote waarde, unieke aanbiedingen en exclusieve functies voor consumenten.
Dankzij de samenwerking met Chiliz verwachtingen en Socios.com zijn wij nu het enige loyaliteitsprogramma dat de mogelijkheid integreert om punten in te wisselen voor tokens – een enorm voordeel voor Rakuten-klanten en een grote stap om van onze diversiteit een game changing kracht in de industrie te maken.”

Rakuten & Chiliz partnership

Alexandre Dreyfus, CEO van Chiliz en Socios.com zei: “Rakuten is een wereldwijde krachtpatser op het gebied van fintech en online commerce en we zijn erg enthousiast over het enorme potentieel dat dit nieuwe partnerschap ons biedt.
“We zijn begonnen met het toevoegen van zeven Fan Tokens van enkele van de grootste sportmerken ter wereld aan het Rakuten open e-commerce ecosysteem.

“Ik kijk ernaar uit om dit innovatieve partnerschap verder te zien evolueren naarmate we meer Fan Tokens toevoegen en diepere end-to-end integraties met Rakuten verkennen, waardoor onze missie om een digitaal sportecosysteem van meerdere miljarden dollars te bouwen, een boost krijgt.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.