McDonald’s verhoogt prijzen hamburgers in Japan met 20%

De prijsverhoging is volgens het bedrijf zelf bedoeld om de winstgevendheid te verhogen, maar we kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat ook het valutabeleid van de Bank of Japan een rol speelt. De winst van de Japanse keten van McDonald's kwam het afgelopen jaar 12% lager uit dan een jaar eerder. De fastfoodketen begon in januari al aanpassingen door te voeren in de prijzen, voor het eerste in vijf jaar tijd. 

De prijzen van kleine shakes en kip ging ook omhoog, van 100 naar 120 yen. Daarentegen wordt een kleine portie patat juist goedkoper, die gaat van 190 naar 150 yen. Woordvoerder van de McDonald's in Japan, Kenji Kaniya, zei tegenover Bloomberg dat het prijsbeleid wordt afgestemd op de klantvraag en niet zozeer op de kosten. De prijsverhoging is dan ook niet te verklaren door een toenemende voedselprijzen.

Japanse McDonald's verhoogt prijzen hamburgers en kaasburgers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.