Ultimate Fighting Championship (UFC) lanceert MMA-fan token op Chiliz blockchain

De Ultimate Fighting Championship, de grootste mixed martial arts-bond ter wereld, lanceert zijn eigen op blockchain gebaseerde fan token.

De UFC kondigde dinsdag officieel aan dat een UFC Fan Token zijn debuut zal maken op fan engagement en rewards app Socios.com. De token staat gepland voor lancering in juni en zal een maximale voorraad van 20 miljoen tokens hebben.

De UFC fan token is ontworpen om nieuwe fan engagement mogelijkheden mogelijk te maken, zoals toegang tot exclusieve content, fan votes, VIP-beloningen, promoties, wedstrijden etc.

UFC senior vice president van wereldwijde consumentenproducten Tracey Bleczinski zegt: “UFC heeft meer dan 625 miljoen fans van over de hele wereld, en Fan Tokens zijn een unieke manier om met hun in contact te komen door middel van een boeiend, authentiek product dat hun dichter bij UFC brengt en hun invloed geeft. Tevens beloont het ook hun passie voor de sport.” 

Chiliz en Socios CEO Alexandre Dreyfus zegt dat UFC tokens exclusief beschikbaar zullen zijn op de Socios app, zonder voorverkoop via een ander kanaal. 

De UFC heeft zijn aanwezigheid in de blockchain- en crypto-industrie onlangs uitgebreid, door in maart 2021 een exclusief partnerschap te tekenen met crypto-aangedreven online sportbook Stake.com.

Het nieuws komt twee maanden nadat Chiliz een 50 miljoen dollar uitbreidingsplan voor de Verenigde Staten aankondigde. De UFC is een van de eerste sporten in de Verenigde Staten die een fan token lanceert met behulp van Chiliz en Socios ecosysteem, en markeert hiermee een belangrijke mijlpaal voor hun wereldwijde expansie.