Nifty’s Inc. lanceert sociaal NFT-platform met Warner Bros. als partner

Het debuut van Nifty’s sociale NFT platform kwam op maandag nadat het bedrijf een belangrijk partnerschap aankondigde met Warner Bros. en $10 miljoen aan startinvesteringen van enkele van de grootste blockchain venture firma’s. Volgens CEO en mede-oprichter Jeff Marsilio is de Nifty gemeenschap van plan een “uitnodigende thuisbasis te zijn voor nieuwe en ervaren ontdekkingsreizigers van het NFT universum,” 

Door de samenwerking met Warner Bros. zal Nifty een collectie limited-edition NFT’s lanceren met personages uit de aankomende film Space Jam: A New Legacy, zo kondigde het bedrijf maandag aan. De film komt op vrijdag 16 juli uit in de bioscoop en voor streaming. De Space Jam NFT’s zijn ontwikkeld met de technologie van Palm NFT Studio, die is ontwikkeld door Ethereum-softwarebedrijf ConsenSys.


De investeringsronde van $ 10 miljoen omvatte verschillende opmerkelijke investeerders, zoals Samsung Next, Palm NFT Studio, Coinbase Ventures, BBTV Holdings Inc., HENI, Topps, Forerunner Ventures, Dapper Labs, A&T Capital en Liberty City Ventures. Verschillende pre-seed investeerders hebben ook hun belang in Nifty’s verhoogd, waaronder Polychain Capital, Ethereal Ventures en Draper Dragon Fund.

David Lee, executive vice president bij Samsung en het hoofd van Samsung Next venture group, roemde Nifty’s innovatie binnen de NFT-ruimte: “Ons bedrijf streeft ernaar de toekomst vorm te geven door de technologieën, trends en ideeën te identificeren die ertoe doen. […] Wat Nifty’s in zo’n korte tijd heeft ontwikkeld, heeft diepe indruk op ons gemaakt, en we kunnen niet wachten om te zien hoe zij de toekomst van NFT-engagement vormgeven.”

Nifty’s kondigde zijn op NFT gerichte social media platform voor het eerst aan in maart van dit jaar, en noemde grote namen als Mark Cuban en Joseph Lubin als investeerders. De ultieme visie van het project is het creëren van een social media community voor digitale verzamelobjecten die de nieuwe kunstscene ondersteunt en tegelijkertijd persoonlijke interacties stimuleert. De verkoop van NFT’s bereikte in de eerste helft van het jaar de 2,5 miljard dollar.